zondag 4 januari 2015

Een stukje uit het leven van een jonge moeder


Mijn wekker gaat. Ik waggel slaapdronken uit bed en struikel over de enorme stapel was die zich al dagen (weken?) naast mijn bed bevindt. Ik elleboog me door de kledingberg heen om vervolgens op een stuk plastic speelgoed te gaan staan waar meteen een oorverdovend geluid uitkomt.
Geeft niks, ik ben het inmiddels gewend, en neurie vrolijk mee met het deuntje van 'de wielen van de bus gaan rond en rond...'. Ik schop nog een aantal speelgoedstukken opzij, onder andere Sophie de Giraffe en een paar knuffels van Woezel en Pip, voordat ik bij mijn kast aankom. Wat zal ik vandaag eens aandoen? Hangt er nog iets in dat niet is besmeurd met melk, geprakte banaan, kleffe stukjes brood of restjes broccoli? Ik vrees van niet.

Nog voordat ik ook maar de deuren van mijn kledingkast heb opengetrokken, springt de babyfoon aan en hoor ik een vrolijk gekraai uit het apparaatje komen. Mick, mijn negen maanden oude baby (formaat dreumes) kijkt vrolijk de camera in. Ondertussen timmert hij met zijn fopspeen tegen de spijlen van de ledikant. Soms vind ik de speen ook wel eens helemaal aan de andere kant van zijn kamertje. Ik zie het dan zo voor me dat hij hem echt uit zijn bedje heeft gelanceerd. Geen goede reclame voor de fopspeen. "Baby smijt speen uit ledikant", niet echt de krantenkop waar de fopspenenfabrikanten hadden gehoopt.

Goed, dat aankleden komt later wel. Eerst Mick maar eens uit bed vissen. Eenmaal op zijn kamertje aangekomen, hijs ik het rolgordijn omhoog. Ik kijk uit het raam, zie de overbuurman lopen en zwaai enthousiast. Hij kijkt ook, wel wat bedenkelijk, maar zwaait dan uiteindelijk toch ook voorzichtig. Zeker met zijn verkeerde been uit bed gestapt! En dát is het moment dat ik ontdek dat ik enkel een onderbroek een een bh draag. Geen prachtig kanten Victoria Secret gevalletje. Nee, een heuse voedings-bh.



Tot zover mijn geweldige ochtend...

1 opmerking:

  1. Hahaha, heerlijk geschreven. Zie ik mij ook zo gebeuren als ik moeder ben! Houd Mick op de foto de giraffe vast? Ziet er superlief uit. :) Liefs, Rowan

    BeantwoordenVerwijderen

Héél erg bedankt voor je reactie! ♥